ABSTRAKCJA

0

Jest pewien wyjątek w uogólnieniu dotyczącym intuicji: abstrakcja. Matematyka czy filozofia to przykłady dziedzin, w których dorastający chłopcy bardziej polegają na swojej intuicji niż ich rówieśniczki. Nie jest to zaskoczeniem. Chłopcy na ogół rozumują abstrakcyjnie, tworzą szerokie powiązania między abstrakcyjnymi pojęciami i nie potrzebują konkretnych informacji. Dziewczęta najczęściej rozumują za pomocą konkretnych pojęć. Nauczyciele wiedzą już od pewnego czasu, że ucząc dziewczęta matematyki i innych nauk ścisłych, muszą posługiwać się konkretnym materiałem. Dzięki temu dziewczęta lepiej go zrozumieją i będą lepiej na nim pracować. Różnice w rozumowaniu chłopców i dziewcząt odkryto na podstawie sposobu uczenia się przez obie płcie rachunków. Chłopcy szybciej rozumieli i stosowali pojęcia przedstawiane na tablicy. Dziewczęta natomiast radziły sobie lepiej niż chłopcy, kiedy nauczyciel omawiał pojęcia w konkretnej formie.
Jedna z najlepszych teorii, które uzasadniają owe różnice w pracy mózgu obu płci, wykorzystuje przyczyny rozwojowe: mózg męski wykształcił lepsze umiejętności opracowywania związków przestrzennych, tak zewnętrznych, jak i wewnętrznych (matematyka i abstrakcja). Mózg kobiety natomiast stał się wskutek rozwoju lepszy w zadaniach konkretnych, sensorycznych i dotyczących emocji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *