Dziewczyny sprawniejsze w szkole

0

Jeśli nie przeczytaliście rozdziału pierwszego, w którym przedstawiam kilka statystyk dotyczących chłopców i systemu edukacyjnego, to nadszedł ku temu odpowiedni czas. Dowodzą one, że chłopcy radzą sobie gorzej niż dziewczęta w niemal każdej dziedzinie szkolnej, od ocen po aspiracje, od problemów z uczeniem się po kłopoty z zachowaniem. Pokazują, że chłopcy dostają najwięcej dwój i jedynek, stanowią mniejszość wśród uczniów otrzymujących wyróżnienia. Zdominowali dolny kraniec spektrum ocen i są prawie nieobecni na krańcu przeciwnym. Pokazują, że chłopcy częściej nie kończą szkół i rzadko wchodzą w skład samorządów studenckich. Dowodzą, że dziewczęta częściej wybierają zajęcia z matematyki i nauk ścisłych, a swoimi osiągnięciami w tych dziedzinach niemal dorównują chłopcom. Chłopcy natomiast znajdują się półtora roku za dziewczętami w umiejętności pisania i czytania. Badaczka Diane Ravitch podsumowała tę sytuację następująco: „Jeśli chcemy mówić dzisiaj, że któraś z płci jest poszkodowana w procesie edukacji, to z pewnością są to chłopcy i młodzi mężczyźni”. W ostatnim dziesięcioleciu koncentrowaliśmy się na głównych przyczynach stresu u dorastających dziewcząt, zakładając jednocześnie, że chłopcom wiedzie się lepiej. Założenie to jednak okazało się fałszywe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *