INNE NOWOŚCI EDUKACYJNE Historie rodzinne

0

Pozwolę sobie zakończyć ten rozdział, przytaczając pewne wspaniałe historie z życia wzięte. Istnieje wiele innowacji i zmian wprowadzanych w życie przez rodziny i szkoły, którym zależy na chłopcach pogrążonych w edukacyjnym stresie. Fred, mieszkaniec Chicago, pracownik działu sprzedaży, opowiada, jak pomógł zmagającemu się z problemami synowi poprzez strategię odpowiedzialności i motywacji. „Przez całe życie pracuję w handlu, więc mogę coś powiedzieć na temat odpowiedzialności” – mówił. – „Znam się też na motywacji. Wiem, jak istotną rolę odgrywają w moim życiu. Są to podstawowe wartości, jakie przekazałem moim dzieciom i próbuję stosować w praktyce”. Piętnastoletni syn Freda jeździł z dwiema przesiadkami na drugi koniec miasta do prywatnej szkoły. Z czasem owa niedogodność stawała się coraz bardziej uciążliwa. Jednocześnie jego wyniki w nauce pogarszały się, choć nie było to spowodowane dojazdami. Przyczyna tkwiła w kłopotach, jakie miał podczas niektórych lekcji, kłopotach, które stopniowo narastały aż do momentu, gdy stracił motywację do nauki. Pewnego dnia poprosił Freda o podwiezienie do szkoły, a Fred ujrzał w tym pewną szansę. „Odwiozę cię” – powiedział do Steve’a – „ale musimy wyjechać o wpół do siódmej, bo inaczej nie zdążę do pracy”. To nie była do końca prawda. Równie dobrze Fred mógł pojawić się w pracy trochę później. Chciał jednak znaleźć sposób, by lepiej zmotywować Steve’a i zmusić go do większej odpowiedzialności w zakresie szkolnych wymagań. Miał pewien plan, który omówił z nauczycielami Steve’a, a oni pomogli mu go wcielić w życie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *