Łatwo zauważyć styl kłasowości płci

0

Który zastosowano podczas formułowania Ustawy IX: oddzielnie znaczy tu nierówno, a więc rozdzielenie oznacza działanie niezgodne z prawem. Jednakże w wypadku sportu rozdzielenie płci wydaje nam się słuszne z powodu oczywistych różnic w fizjologii kobiety i mężczyzny. Kiedy zrozumiemy, jak istotne są różnice w funkcjonowaniu mózgu i w rozwoju między obiema płciami, być może uznamy ich separację w konkretnych przedmiotach szkolnych (zwłaszcza matematyczno-przyrodniczych oraz pisaniu i czytaniu) za równie słuszną. Wyjdziemy poza nasze wewnętrzne przekonania – nie udowodnione i nie dające się udowodnić – że rozdzielenie chłopców i dziewcząt odbywa się ze szkodą dla płci żeńskiej. Ustawa IX powstała w czasach wielkiego przebudzenia się świadomości rasowej społeczeństwa amerykańskiego, kiedy zewsząd dochodziły nawoływania do znoszenia wszelkich form segregacji. Jakiekolwiek próby wprowadzenia zmian w tej ustawie nieuchronnie prowadzą do odkrycia, że w dzisiejszych czasach kwestie płci i rasy wyglądają zupełnie inaczej. Na przykład nie ma różnic w budowie mózgu Afroamerykanina i białego człowieka. Pominąwszy kwestie natury kosmetycznej, nie ma także różnic fizycznych pomiędzy rasami. Tymczasem między  kobietą a mężczyzną da się zauważyć co najmniej siedem różnic w strukturze mózgu. Owe wewnętrzne i zewnętrzne różnice to zbyt dużo, byśmy mogli powiedzieć: „Segregacja jest błędem”. Na zasadzie kompromisu możemy zgadzać się na koedukację do czasu rozpoczęcia okresu dojrzewania uczniów, a następnie nalegać na możliwość rozdzielnego nauczania w szkole średniej. Dojrzewanie to przecież czas największej presji w dynamice relacji między kobietą a mężczyzną, presji, która przyćmiewa proces uczenia się na każdym poziomie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *