NACISK NA TWARDĄ LOGIKĘ

0

Chłopcy lubią także, kiedy coś da się logicznie wytłumaczyć. Kiedy pytają „dlaczego?”, oczekują logicznych odpowiedzi: dowodów, dowodów i jeszcze raz dowodów. Dziewczęta na ogół przyjmują każdą odpowiedź, nie wymagając całego logicznego wywodu. Niektórzy zadają pytanie: „Czy to oznacza, że dziewczęta są bierniejsze i bardziej naiwne?” Sensowniejsze wydaje mi się inne wytłumaczenie, mianowicie mózg kobiety poszukuje i wykorzystuje intuicję do szybszego niż u mężczyzn przyjęcia wytłumaczenia, nie potrzebując logiki i długiego rozumowania, aby udowodnić odpowiedź. Wyjątek stanowią tu dziedziny abstrakcyjne, takie jak matematyka. Poszukując sposobów zastosowania naszej nowej wiedzy na temat różnic w uczeniu się chłopców i dziewcząt, stajemy się lepszymi rodzicami, mentorami i nauczycielami. Zauważamy, w którym momencie uczenia się nasze dziecko może odczuwać frustrację, i zamiast pytać: „Dlaczego, do diabła, on się nie uczy?”, myślimy: „Jak pracuje jego mózg? Jak mogę z nim współdziałać, zamiast jemu przeciwdziałać?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *