Odpowiednie rozwiązanie

0

W tym rozdziale zanalizujemy proces kształcenia chłopców i zaproponujemy odpowiednie rozwiązania, które można zastosować w poszczególnych rodzinach, systemie edukacji i całym społeczeństwie. Zobaczymy, że doświadczenia chłopców są uwarunkowane wieloma czynnikami, które nie mogą być rozwiązane przez samych tylko nauczycieli. Zobaczymy też, że szkolne kłopoty dorastających chłopców wynikają w znacznej mierze z tego, że system edukacji nie jest ukierunkowany na ich rozwój i potrzeby. Dorastający chłopcy w typowo męski sposób rozwijają się, zachowują się i uczą się, i potrzebują typowo męskiej uwagi. Prezentując ten materiał, proponuję przyjęcie następujących zastrzeżeń: pamiętajmy zawsze, że – chociaż na różne sposoby – to cierpią tak dziewczęta, jak i chłopcy. Nasze podejście musi więc być zróżnicowane. Jeśli jesteście rzecznikami chłopca, proszę, byście nie lekceważyli sytuacji dziewcząt. Wchodząc w nowe tysiąclecie, musimy znaleźć dobry sposób opiekowania się wszystkimi naszymi dziećmi. Osoby takie jak John, troskliwy nauczyciel i ojciec córki, muszą mieć prawo poruszania podczas zajęć dobrze udokumentowanych kwestii, nie zyskując przy tym piętna „antyfeministy”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *