Poszukiwanie moralności

0

Pod koniec okresu dojrzewania większość chłopców staje się niezwykle rozwiniętymi pod względem moralnym ludźmi. Z pewnymi wyjątkami, większość z nich wychowywana jest przez około dwadzieścia lat w moralnym społeczeństwie, poznając różnicę między dobrem i złem. Zdarza się, że brakuje im ochoty do dobrego postępowania, ale z drugiej strony, czyż nie jest to bolączka wszystkich z nas w niektórych momentach życia? Czasami podejmują niepotrzebne ryzyko moralne, ale czyż my nie czynimy tak samo? Popełniają olbrzymie błędy w przeświadczeniu, że są bardzo moralni, ale czyż tak bardzo różnią się w tym od nas? Naszym zadaniem jest zapewniać informację zwrotną na temat moralności jego zachowań, a nie być mistrzem rozwiązywania sytuacji (oczywiście, nie wtedy, gdy w grę wchodzą ryzykowne zachowania). W miarę rozwoju na trzecim etapie pokazujemy chłopcu, jak niezmiernie skomplikowane pod względem moralnym jest społeczeństwo, i pomagamy mu wykształcić umiejętność krytycyzmu oraz siłę woli, służące dokonywaniu słusznych wyborów. Pokazujemy mu, że wierzymy w pewne podstawowe prawdy, ufając, że i on będzie w nie wierzyć. Jednocześnie pamiętamy, że będąc na trzecim etapie, sam musi do nich dotrzeć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *