STYMULACJA MEDIALNA I MÓZG

0

We wcześniejszych rozdziałach mówiliśmy o tym, jak przebiega rozwój poznawczy mężczyzn. Staraliśmy się go połączyć z rozwojem biochemicznym. Dodajmy do nich jeszcze kilka innych podstawowych elementów natury ludzkiej, które dojrzewają w mózgu od chwili narodzin i trwają przez okres dorastania, oraz zastanówmy się, jak na działanie mózgu nastolatka wpływa stymulacja przekazem medialnym. W naszej sytuacji warto dokonać podziału mózgu na trzy części: mózg niezbędny do przeżycia (gadowy), kora mózgowa, która kontroluje funkcje intelektualne, oraz system limbiczny,  czyli część mostowa bądź centrum emocjonalne mózgu (z konieczności przedstawiony tutaj opis jest dużym uproszczeniem). W celu uzyskania pełniejszego obrazu zróżnicowanych obszarów i funkcji mózgu odsyłam do książek Płeć mózgu, Mózgi płeć i The Runaway Brain).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *