TEORIE DOTYCZĄCE PŁCI A SYSTEM EDUKACYJNY

0

John jest przykładem wielu osób kształconych na przełomie wieków według powstałych w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych teorii podkreślających rozbieżności między płciami. Mają one nie mniej agresywny i zatrważający charakter niż teorie wiktoriańskie, nastawiające mężczyzn i kobiety przeciwko sobie, faworyzujące mężczyzn, umniejszające kobiety, prowadzące ostatecznie do różnych form feminizmu (Susan B. An- thony, Gloria Steinem, Andrea Dworkin).
Stara wiktoriańska zasada kształcenia brzmiała mniej więcej tak: Dziewczęta nie muszą chodzić do szkół, ich powinnością jest zamążpójście. Jeśli idą do szkoły, to po to, by otoczyć męża dobrą opieką, a nie osiągać wyżyny wybranego zawodu. Dziewczęta nie potrzebują więc tak dobrego wykształcenia jak chłopcy. Podczas gdy do chłopców należą wszystkie rekordy, dziewczęta znajdują się daleko za nimi. Gdyby bardziej nam zależało na dziewczętach, zauważylibyśmy, że w naszym zdominowanym przez mężczyzn społeczeństwie zawsze znajdują się one w trudniejszym położeniu niż chłopcy. Jeśli nie przyjmiesz tego punktu widzenia, jesteś zdrajcą wobec swoich córek.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *