Wyznacz mu fizyczne, umysłowe, emocjonalne i duchowe zadania

0

„Twoim zadaniem podczas tej wyprawy jest wyznaczyć sobie jakiś cel do osiągnięcia w przyszłym roku”. „TWo- im zadaniem podczas tej wyprawy jest nauczyć się pływać”. „Twoim zadaniem podczas tej wyprawy jest rozwiązać tę zagadkę”. „Twoim zadaniem podczas tej wyprawy jest zbliżyć się do Boga”. „TWoim zadaniem podczas tej wyprawy jest przebaczyć swojemu ojcu”. Nie wszystkie zadania uda się podczas wyprawy zrealizować. Wiele dopiero się podczas niej narodzi. Rozwój będzie trwał również po poszukiwaniu. Po wielu zadaniach, rozmowach, chwilach ciszy (pamiętaj, że większość czasu podczas poszukiwania chłopiec spędza w samotności na modlitwie, pisaniu dziennika, spacerach) chłopiec i jego grupa zaczynają myśleć już o nadchodzącym końcu poszukiwania. Wszyscy muszą się przygotować do ponownego wejścia w świat, do ponownego przekroczenia progu. Mężczyźni dokonują podsumowania poszukiwania. „Najważniejszym doświadczeniem dla mnie było…” Starsi gotowi są słuchać, pomóc interpretować doświadczenia, pomóc je odszukać, szanować interpretacje przedstawiane przez młodych mężczyzn. Gotowi są milczeć. Z chwilą zakończenia poszukiwania, zacumowania łodzi, szczęśliwego powrotu do domu, niektórymi przeżyciami można dzielić się z mamą i innymi członkami społeczności. Nie ma jednak mowy o wścibstwie, młody mężczyzna ma prawo do własnych przeżyć. Związku między mężczyznami nie zrywają nawet rówieśnicy. Trwa przez następny rok, dzięki czemu chłopak ma możliwość rozmowy z zaufanymi mężczyznami, a oni zyskują w nim rówieśnika emocjonalnego, wspomagającego ich podczas przejść wieku średniego i starszego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *