Zastosowanie w dziedzinie pisania i czytania

0

Większość przeżyć chłopców w klasie wynika z tego, że są oni po prostu chłopcami w środowisku nie przystosowanym do pracy z nimi. W dodatku większość nauczycieli nie jest przygotowana do radzenia sobie z chłopcami – agresywnymi, uzależnionymi od testosteronu, posiadającymi męski mózg. Wchodzą oni do klasy, błagając o dyscyplinę, wskazówki, jakiś punkt zaczepienia dla swojej uwagi, pomoc i opiekę. Niektórzy z nich nie dostają tego, co jest im potrzebne, więc muszą odejść, naznaczeni, zawstydzeni, przestraszeni, poranieni. Ich sąsiedzi, szkoły, nawet rodziny twierdzą, że mają oni jakiś defekt, że muszą zażywać lekarstwa, że nie można z nimi normalnie egzystować, z chłopcami, którzy tylko przysparzają kłopotów, którzy nie umieją się uczyć, nie umieją czytać.
Jakkolwiek większość problemów, z którymi chłopiec ma do czynienia w szkole, związana jest z jego domem rodzinnym i z pewnością nie może być rozwiązana dzięki kursowi na temat natury męskiego mózgu dla przyszłych nauczycieli, to jednak sądzę, że około trzydziestu procent szkolnych problemów chłopców powstaje w wyniku zderzenia ich prawdziwej natury z sys- ternem szkolnym: nauczycielami, środowiskiem klasy, programami nauczania i podejściem administracyjnym wobec mężczyzn.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *